tisdag 14 februari 2012

Valparna är här!

Vid midnatt kom Indras första valp och under resten av natten föddes en kull på 2 hanar och 4 tikar. Ljuvliga pytte-, pyttesmå oanvända tassar!

Mor har vilat hela dagen och valparna ätit och sovit, som sig bör! Själv har jag inte sovit så mycket alls på det här 1½ dygnet som jag varit igång. Så jag är väldans trött men skall på efterfrågan bjuda på individuella bilder. Kanske inte de snyggaste bilderna men håll till godo så länge.

Hane 1


Hane 2




Tik 1
Tik 2
Tik 3
Tik 4

9 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till puppisarna,,Dom är så himla fina alla valparna, men min favorit är nog den silvergråa med det vita i pannan /på huvudet, färgen på den valpen ser för häftig ut,,<3<3

Inger Gelius sa...

Håller med föregående inlägg, nästan så man blir sugen på en whippe igen....

JEPPAHEM sa...

åååh vilka Ooooooh-djur!
Jag ser fram emot att följa deras äventyr i världen!

Charlotte Johansen sa...

Gratulerer med nydelige valper! :-)

.::del Khazaris::. Ullis sa...

Tack!!

@ Anneth - Ja, visst är det härliga färger? Det ska bli spännande att se även hur färgerna utvecklas!

@ Inger - Ja Du, en liten silvertik hade nog passat hos dig! Men du har väl händerna fulla med din ondskefulla Eev! ;)

@ Vicki - Ja, det blir många Ooooh! och Åååååh! vid kanten av valplådan! En och annan tår faller ner där i också.

@ Charlotte - Grattis till Dig och Sirius också!

Anonym sa...

Grattis till de små!
Roligt med så mycket färger. Håller med om att den silvergrå ser helt bedårande ut.
Lisa

Sofie sa...

Vet ju inte ett smack om hur en whippet får vara tecknad men jag är helt såld i tik 3. Vilken fin färg men jag gillar också brunt ;) Kul att det blev så många olika färger

.::del Khazaris::. Ullis sa...

Ja du Sofie, hon skulle nog gärna bli en liten kamel ;)

Whippet får ha alla färger och teckningar.
Det man kan säga är ju att färgerna förändras och ljusnar när de växer men de har alla ljuvliga färger och jämna teckningar. Kanske uppdaterar med nya bilder vid nästa vägning.

Sofie sa...

Jasså du säger det ;) Kan tyvärr inte ta in en ny hund i min flock just nu som jag har en sjuk hund hemma. Känns inte riktigt rätt mot henne i dagsläget. Mycket synd som jag har kollat lite när du skulle ha valpar men inte sett nått förren innan de typ kom :) Gillade verkligen den här kombon som verkar ha underbara föräldrar.

Skicka en kommentar