tisdag 10 april 2012

8 veckor

Jag är så glad över att ha möjligheten att hålla valparna kvar här hemma längre. Vilken underbar tid det är med dom nu, hur de utvecklas nu i vår lilla hundflock! Så är det så mycket saker i livet de får göra nu tillsammans med sina syskon och sin mamma och människofamilj istället för på egen hand ute i den främmande världen. Den här kullen betyder ju dessutom något väldigt speciellt för mig som det är nu och jag så glad åt dem!
Idag bestämde vi för att fota valparna från båda sidor och prova med en vit bakgrund. Det gick ju bra men någon stans mitt i sessionen så behövde vi tömma minneskortet då kameran blev för slö. Tyvärr glömde vi då att fota ena sidan på en av dem. Vi får ta henne i morgon helt enkelt.

Idag kom intyg med Sirius titlar inför registeringen. Nu väntar vi på postgången så kanske jag skickar in ansökan när den kommer tillbaka. Eller "kanske" det är väl klart att jag måste. Men det är lite så där fjärilsaktigt i magen. Har vi valt rätt namn??? Ja, ja...
Det är mycket jag skall välja nu, det är inte lätt!! :)


Torak



Horace

Yra




Evanlyn

Renn


Alyss

3 kommentarer:

Sofie sa...

Kul att få se dem från båda sidorna. Trodde inte att det skulle skilja sig så mycket i teckningen som det gjorde på en del. Strimmorna :)

Elisabeth sa...

Men oj vad fina de ser ut allihop

.::del Khazaris::. Ullis sa...

@ Sofie - Ja, det är lustigt hur mycket det kan skilja. Synd att jag inte hade en bild på Renn, hon har verkligen en andra sida ;) men det kommer nog framöver.

@ Elisabeth - Ja, visst gör de?? De är en jämn och fin kull som bara skiljer sig åt marginellt i detaljer, också i färgen förstås. Öppna, glada och frimodiga små individer är de också.

Skicka en kommentar