lördag 14 april 2012

14 april och valparnas namn

14e igen och valparna har då blivit 2 månader men det är också 9 månader sedan jag förlorade en av de tre jag älskar mest. Det är ofattbart och outhärdligt och ändå är det så det är och trots allt hänger jag med här och härdar ut hur jävligt det än är. Att fullfölja den här planen med den här kullen är en stor del i att just härda ut. En av mina drivkrafter är den uppmuntran Joaqim gav mig när han bl.a talade om "Indras valpar". Det stod tidigt klart för oss i familjen, långt innan parningen vilket "tema" det skulle bli men processen har varit lång. För att hedra Joaqim och för att han ändå på något vis skall vara delaktig ville vi att valparna skulle döpas efter låtar som vi starkt förknippar med honom. Låtar som han själv spelade på gitarr här hemma eller på något annat sätt givit oss. Inte från låttiteln utan ur texten. Musiken hade väldigt stor betydelse för honom redan som mycket liten och han lyssnade alltid, alltid på musik om han inte själv spelade gitarr.
Alla i familjen har varit delaktiga i valet av låtar och valparnas namn och nu känns det rätt men vem av valparna som kommer att få vilket namn är ännu inte klart för alla av dem så jag väntar ytterligare med att presentera dem individuellt men namnen kommer här och till vart och ett av dem en video till varje låt från YouTube. Jag önskar att vi haft minst 100 valpar att döpa för att välja ut 6 låtar och som på alla vis skulle passa har inte varit lätt på något vis alls men inte mindre viktigt för oss för det.

del Khazaris The Sweet Summertime (Hane)




del Khazaris The Hunt Will Be On (Hane)




del Khazaris Li'l Pilot In My Mind (Tik)




del Khazaris Li'l Girl From Sweden (Tik)




del Khazaris You Can Give Your Best (Tik)



del Khazaris I Let The Melody Shine (Tik)


2 kommentarer:

Sofie sa...

Vilka fina namn. Ska bli kul att se vilka valpar som får vilket. Personlig favorit var ändå Guano Apes namnet som jag själv tycker att de är superbra.

.::del Khazaris::. Ullis sa...

TACK Sofie!
Ja, vi tycker också att det blev fina namn också när vi väl bestämt oss för allt. Inte så lätt då Joaqim och även vi andra i familjen lyssnat på de allra flesta musikstilar och det finns så många bra och betydelsefulla låtar. Alltför många har fått väljas bort men så blev det så bra och så rätt till slut.

Skicka en kommentar