måndag 9 januari 2012

Ännu en Norgeresa

Så har jag varit i Norge en vända till i helgen. Den här gången för att umgås med Kristin och Jörgen och Sara, kennel Courtborne och hundarna deras förstås. Så skönt och trevligt att träffa dem alla igen! Jag var med som sällskap i ett annat ärende och nu får vi vänta och se om det utökas med fler släktingar i "grannbyn"...

Courtborne Skarleth "Mulan" som är Indras farmor är ju en av mina absoluta favoriter, en ljuvlig liten person som fyller 12 år i dag, GRATTIS!! Pigg, fräsh och i så fin kondition! Tyvärr hade jag ingen kamera med mig men använder en bild som Fia Eldh tog när vi var där för att hämta Courtborne Angel of Raphael "Riki" i augusti 2010.
Här är farmor "Mulan", 10½ år gammal, tillsammans med Indra som då var drygt 1½år.

 Paper Moon's Parisian Mamsell "My" är även hon en pigg gammelfarmor på 15½ år!
Jag måste även få skryta lite om kennel Courtborne. Det är så trevligt att komma till en hundflock på 9 individer i blandade åldrar och kön där alla lever all sin tid inne med familjen och där det knappt märks på inredning och miljö. Inte ens hundbäddar o dyl på golven eftersom hundarna ligger i sofforna och fåtöljerna, utan särskilda tecken på det.
Så lugna och samlade hundar, alla möter oss med nyfikenhet och glädje och fullkomligt utan att stressa upp sig över besöket. Alla så mjuka och fina personligheter, både med oss människor och mellan varandra. Att man kommer och bär lukten från löptik är inte mycket att jaga upp sig över. Lite förväntansfulla blickar och uttryck på hanarna som visste vad det kan innebära för dem var tillräckligt. När det är dags för hundmiddag ställs ett stort fat fram med foder till allihop som äter tillsammans samtidigt och utan minsta gruff. Hundarnas rendezvous klaras av i hallen och det är heller inget märkvärdigt bland de övriga hundarna. Sällan eller aldrig har jag sett en så harmonisk flock!
Så härligt att få umgås på nära håll med så många av hundarna som är släkt med min Indra och även med våra väntade valpar. Även farmors mor, Seregon Arwen "Arwen" är en ljuvligt mild och go tik!

Indra då?? Ja, om jag frågar henne så är hon högdräktig och har det ganska besvärligt nu. Hon har ju fullt upp med att samla krafter för det som komma skall och med att bygga bo, under trappan verkar vara lämpligast tycks hon anse! Däremot har hon tappat lite aptit och vikt men annars njuter hon i fulla drag av tillvaron och anser sig vara en ännu viktigare person än vanligt!
Om jag frågar mig själv så är det för tidgt att säga säkert även om det finns fysiska tecken på att det kan finnas liv inom henne. Om det är på det viset så är det så här det ser ut där inne nu;

Bild från National Geographic och filmen "In the womb, Animals".

Vid den här tiden i dräktigheten är livsformen ett litet embryo och nervsystemet utvecklas. Är det inte fantastiskt?? Efter 3 veckor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar