lördag 28 januari 2012

39 dagar

Nu börjar Indra bli tung. Inte fullt så smidig som vanligt men hoppar fortfarande upp i knät på oss och liknande, det går dock lite saktare än vanligt upp för trappan. I går fick hon sämre aptit igen, sover mycket men ändå pigg som vanligt när det är något på gång. Lika god och glad, sällskaplig och kelig, och som alltid redo för bus. Men hon har blivit betydligt mer vaksam och noggrann med att tala om vem som bor och bestämmer här. Reviret och boet är hennes. Vårt lilla hjärta!
Eftersom vi fått "beställning" på täta uppdateringar av Indras växande mage så bjuder vi på en i dag också. lägger upp förra bilden här också så kan man jämföra hennes inte längre så eleganta underlinje. Det skiljer 3½ dygn mellan bilderna. Inte så stor skillnad men med tanke på hur kort tid det är emellan dem så är det rätt mycket ändå.



39 dagar gången och ca 20 dagar kvar. 20 dagar!! eller 3 veckor ungefär. OJ!
Jag har ju lite flytande tidsuppfattning nu för tiden och måste verkligen hålla koll i kalendern, skriva upp allt och räkna dagar annars flyter allt förbi. Ja. då är de snart här då alltså. Dags att börja se över och planera lite inför ankomsten. Kom på nu att Imre köpte ett flertal små mjukdjur från Ikea till valparna redan i höstas någon gång. Undrar vart vi lagt dom?? Valplådan vet jag i alla fall var den är även om vi inte behöver ta fram den riktigt ännu. Det är så mycket jag glömt av det senaste halvåret men nu behöver jag ju också ta tag i det här som inte bara är det mest viktiga i tillvaron för att få allt att fungera utan också det behövliga runt det som är roligt. Nu är väl inte annonsering och andra administrativa göromål bland det roligaste, inte heller alla kontakter med presumtiva valpköpare men när det väl är färdigt och avklarat så det ju riktigt roligt det också. Det är mycket tid som man lägger ner på att svara på frågor, ställa frågor och sköta kontakter med valpspekulanter. Många kontakter som heller inte leder till något valpköp, av olika skäl men som ändå är lika viktiga.

Jag har också färdigställt en enkät för utvärdering av förra valpkullen. Den skulle jag förstås ha skickat iväg för länge sen men det är mycket i vår värld som inte blev som det var tänkt och bättre sent än aldrig, tänker jag. Det ska bli spännande att få dem tillbaka sedan och sammanställa lite information.

Det glädjer oss med de postivia hälsningar vi får angående de väntade valparna och att vi har så många besökare på bloggen varje dag, det tycker jag är roligt förstås.
Två kära vänner har hört av sig på telefonen också idag och delat med sig av en varsin stor och glädjande nyhet. Jag är verkligen glad för deras skull och den glädjen sprider värme inombords och är så energigivande. Än en gång är jag så glad och tacksam att jag har det här stora intresset att dela med andra, både i framgång, motgång, glädje och sorg.

Det var ju igår vi tog bilden och hon var på dygn 39 men min dator har börjat ta sina sista andetag och jag kan nu bara använda den några minuter åt gången så därför kom jag ingen vart med det här inlägget utan det fick jag spara och vänta till i dag med. Ny dator är dock på ingång.

1 kommentar:

Sofie sa...

Vilken härlig mage hon börjar att få <3 Hoppas att den rymmer många fina underverk

Skicka en kommentar