fredag 2 mars 2012

17 dagar

Tiden går, så är det bara vare sig man vill det eller inte. Jag hinner liksom inte med alls i mitt medvetande och som vanligt hinner jag inte med allt jag borde och allt jag vill. Valparna har hunnit bli 17 dagar gamla. De växer och utvecklas fint. Tar sig fram på ännu lite ostadiga ben, reagerar på ljud och och synintryck även om alla de färdigheterna behöver utvecklas lite till så blir de mer och mer hundar för var dag. Ja från förmiddag till eftermiddag kan man ju också se skillnader.

Idag har Fia varit hit och vi har varit på tur med alla hundarna, skare och snålblåst men ändå en riktigt skön och uppskattad promenad. Tack Fia! Förutom det så hängde vi förstås vid valplådan och njöt av de små liven där. Fia fotograferade och och vi delar med oss av bilderna här. Imre har kommit på namn så att vi har något att kalla valparna för och så att vi skall veta vilken valp vi talar om, kön och siffror är ju  inte riktigt värdigt. Imre tycker också att det är viktigt att påpeka att ett av namnen, "Yra" har inte han kommit på. Vi presenterar även de namnen här idag men registreringsnamnen väntar vi med ett tag till.


Tik 1 "Yra"



Tik 2 "Evanlyn"



Tik 3 "Renn"



Tik 4 "Alyss"


 Hane 1 "Torak"



Hane 2 "Horace"



Älskade lyckopiller!!!





7 kommentarer:

Charlotte Johansen sa...

At det går an å være så søte :-)

Sofie sa...

Ja vad fort det går och vad de har växt. Nej Renn är fortfarande en favorit. Fina tilltals namn de har fått också.

Jessica S sa...

Hej! Jag hittade eran blogg mitt i mitt whippet-googlande. Lilla Evanlyn måste vara det vackraste lilla under jag någonsin sett! Jag är så oerhört sugen på att skaffa en liten Whippet-tik, men min sambo tycker det räcker med en hund och vill inte riktigt ge med sig... :-)Jag har fått upp ögonen för rasen och har tänkt på det väldigt mycket, tror verkligen det skulle passa oss. Vi bor på landet med många öppna fält och jag är sällan borta hemifrån mer än 3 timmar åt gången. Har även häst och två katter. Så fint att ni har en blogg där man kan följa valparnas utveckling, det borde fler ha tycker jag!
Tänker ni sälja alla valpar eller ska någon till fodervärd?

Elisabeth sa...

Å så fina de verkar vara, följer bloggen med spänning framöver när de växer och utvecklas...

.::del Khazaris::. Ullis sa...

Jag råkade radera mitt svar här men försöker återskapa det igen.

@ Charlotte - Ja! Kan de vara annat med de föräldrarna?! ;)

@ Sofie - Ja nu går det undan, händer något nytt timme för timme tycker jag. Renn är än så länge också den livligaste och mest energiska av dem.

@ Jessica - Whippets är en härlig ras och de kan passa i de flesta hem. Du får ta med dig sambon på en vinthunds-/whippetträff så skall du se han kanske ändrar sig. Hundar gör sig ju bäst i flertal, eller hur? ;)
Fodervärd till den här kullen har vi haft sedan länge några av de andra valparna är till salu ja.

@ Elisabeth - Tack! Ja de är jättefina och så här långt är jag väldigt nöjd med kullen.

Anonym sa...

Riktiga små godingar *pussar på dom* Hoppas alla får underbara hem och en ljus framtid <3

Sofie sa...

Men guuuud vad fina de är ;) nej ska inte kolla mera

Skicka en kommentar