lördag 9 juni 2012

Aygo - del Khazaris The Sweet Summertime

Här kom en presentation av Aygo på min mail, tack för den Lena! Verkligen roligt för oss att ta del av, att få höra hur han uppfattas av sin ägare och hur de har det tillsammans. Även om vi hunnit ses och pratas vid några gånger så är det ju något helt annat att få ett brev, eller hur?

Jag använder ett foto i repris, jag tycker det är en så fin bild av Aygo!

Foto: Lena Persson

Aygo är en framåt, glad och positiv herre som tycker livet leker.
Han kastar sig, bokstavligt talat, på alla som dristar sig till att hälsa.
Hukar dom sig ner är lyckan gjord för då man kan ge nån en fläskläpp...
Alla som träffar honom blir charmade och han får mycket positiva omdömen
för sin mentalitet, sitt kontaktsökande och sitt föremålsintresse. Halva "min"
brukshundklubb kommer ha en whippet-maskot snart!

Han kan vara lite avvaktande i möte med nya hundar men det släpper han
snart för att kasta sig på dom eller åtminstone göra lekinviter. Eller inviter och
inviter, mer så att han kräver lite lek.

Han hänger inte riktigt med i dom stora killarnas lek än utan får vänta på att
dom springer förbi och då hänga på en liten sväng igen. Han gjorde misstaget
en dag att försöka fånga en italienare i full fart och det gjorde ONT.
Det misstaget har han inte gjort om...
Han tycker däremot om att brottas och munhuggas och whippettiken är den
enda han inte fått igång än.
Men allra roligast är nog att träffa syskonen och röja järnet!

Han sover i sängen på natten men ovanpå täcket, han blir lätt varm.
Han växlar mellan att ömsom att ligga i soffan eller på golvet på en fäll när
jag sitter och tittar på tv/sitter framför datorn.
Om vi är borta rullar han ihop sig vid mina fötter och somnar utan en tanke
på att det krävs en filt under. Mina andra hundar skulle aldrig nedlåta sig till
att ligga på bara golvet!
Han är också mycket smärttålig och sover bara vidare om han rullar ur soffan.
Han bryr sig inte om han trasslar in sig i kopplet och sa inte ett knyst vid
senaste vaccinationen.

Jag är mycket glad att "Horace" fick flytta hit och är förväntansfull inför
framtiden.
Tack Ullis, Henrik, Imre & Johanna för Aygo!
//Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar